Az RTL megerősítette, Helmut Marko sosem tett olyan kijelentést, ami miatt Lewis Hamilton kiakadt. Az osztrák szavait megmásító oldal elismerte hibáját, és bocsánatot kért.

Tegnap a brit versenyző Instagram és Twitter oldalán üzent a Bikák tanácsadójának egy kamuhírre hivatkozva. Egy angol nyelven publikáló oldal ugyanis azt állította, hogy Marko tett egy olyan nyilatkozatot a német RTL-nek, miszerint bizonyos versenyzők figyelme elterelődött, míg Max Verstappennek csak egy dolog számít: a bajnoki cím elhódítása. Erre reagálva kelt ki magából a hatszoros világbajnok, ám egy idő után mind a téves idézet, mind Hamilton posztjai eltűntek.

Július 4-én az osztrák tanácsadó valóban interjút adott a német tévétársaságnak, ám ehhez hasonló kijelentést nem tett. A hibázó lap azonban nem megbízható forrásra hivatkozva idézte a Red Bull egyik fő alakját, ami végig ment az egész sajtón.

A holland RacingNews365 az ügy kapcsán felkereste a Red Bullt. Az osztrák istálló képviselője a következőket mondta:

,,Az RTL megerősítette nekünk, hogy az interjú alatt ilyen kijelentés nem történt meg. Az Essentially Sports ezután törölte a cikket és a kérdéses Twitter bejegyzést.”

A Motorsport-Magazin.com szerint a felvételek átnézésére maga Helmut Marko kérte a német RTL-t. Mivel a szóban forgó interjút két hete adta az osztrák, ezért nem emlékezett minden részletre. A csatorna a kérést teljesítette, majd megerősítette, hogy nem tett olyan kijelentést, amit neki tulajdonítottak.

A német csatorna elmondta mi történt aznap:

Az RTL is írt erről egy bejegyzést a csatorna hivatalos oldalára. A cikkben megemlítik, hogy egész nap csörgött szerkesztőségükben a telefon, olaszok, britek hívták őket, majd a Red Bull is jelentkezett. Megemlítik, hogy egyes brit fórumokon olyan bejegyzéseket is írtak a szurkolók, hogy a német tévétársaság talán visszatartja a felvételt. A tényeket összeszedve leírták, mi is történt:

Június 4-én a Red Bull Ringen Felix Görner és kollégái rögzítették Helmut Marko nyilatkozatát. Ezt írott formában az RTL.de, az ntv.de, és a sport.de három részletben közölte. Az osztrák tanácsadó beszélt Sebastian Vettel jövőjéről, arról, hogyan kezdődik majd meg a szezon júliusban Ausztriában, továbbá kitért arra is, hogy milyen esélyei lehetnek a Red Bullnak a Mercedes ellen. Marko azt mondta, a Mercedes és Hamilton a favorit, ugyanakkor azt is hozzátette, hogy a Hamilton-Vettel páros ha létre jönne, az nagyszerű lenne. A 20 perces beszélgetésben nyoma sincs annak az idézetnek, amire az angol nyelven publikáló lap és a brit versenyző hivatkozott.

Felix Görner teljes képtelenségnek nevezte az egész ügyet. Ő és a Red Bull jogi lépések megtételét tervezi az oldal és a cikk szerzője ellen.

Marko emailt, Horner SMS-t írt Hamiltonnak:

Christian Nimmervoll a Motorsport-Total.com főszerkesztője is utánajárt a történteknek, ám a német egyenesen Helmut Markót kereste fel.

A telefonbeszélgetés alkalmával a tanácsadó elmondta, hogy ez az ügy órákon át lefoglalta. Számára minden akkor kezdődött, mikor Vicky Lloyd a Red Bull Racing sajtósa felkereste:

,,Megkérdezte, hogy mit mondtam valójában abban az interjúban.” – idézi a lap Markót. – ,,Nem tudtam miről beszél. Ez az egész a semmiből jött.”

Az osztrák tanácsadó hozzátette, hogy szinte egyszerre hívta őt a Red Bull és a német RTL. A tévétársaságot ekkor kérte meg arra, hogy keressék vissza az interjút, ugyanis már nem emlékezett pontosan arra, hogy aznap miket nyilatkozott, ugyanis többek rendelkezésére állt. Mikor megbizonyosodtak arról, hogy a hibázó oldal nem a kontextusból ragadta ki a szöveget, illetve nem félre fordítás történt Christian Horner is beleavatkozott az ügybe.

,,Horner SMS-t küldött Hamiltonnak, aki ezután törölte a bejegyzéseket.” -árulta el Marko.

,,Nem vagyok rasszista. A vállalatuknál sokféle ember dolgozik, más-más nemzetiséget képviselve. Ezt mindig is így volt és így is lesz a junior program keretein belül is.” -tette hozzá.

A 77 éves tanácsadó ezután írt még egy emailt is a címvédőnek, aminek részleteire nem akart kitérni, ám azt elárulta, hogy a brit pilóta bocsánatot kért tőle.

A hibázó oldal bocsánatkérése:

Az Essentially Sports tegnap egy bejegyzésben kért bocsánatot a Red Bull tanácsadójától. A lap a cikket egy olyan Twitter felhasználó bejegyzése alapján írta, ami ki szokta parodizálni a nyilatkozatokat. Természetesen azóta forrásként szolgáló bejegyzést is törölték.

,,Korábban közzétettünk egy olyan cikket, amiben dr. Helmut Markót idéztük. A neki tulajdonított szavak nem feleltek meg a valóságnak. Az információ forrása nem az RTL volt, hanem egy paródiára szakosodott Twitter-fiók. Hiba volt részünkről publikálni úgy a történetet, hogy először nem bizonyosodtunk meg az információ valódiságáról. Őszintén elnézést kérünk dr. Helmut Markotól és az Aston Martin Red Bull Racingtől.”